Pytania i odpowiedzi
Nazwa pub'u
Pytanie dotyczy nazwy pubu. Nazywa się DOMEK LOTNIKA. To sympatyczny bar piwny, jedyny w Polsce, założony przez pilota. Poza stałymi bywalcami spotyka się tutaj brać lotnicza (w każdy pierwszy piątek miesiąca), aby powspominać wspólną pracę na byłym lotnisku. Nowy właściciel (na ironię marynarz)wyremontował bar, wyposażył w nowe meble, pozostawił część modeli samolotów, wzdłuż ścian umieścił antyramy ze zdjęciami starych samolotów płatowców i innych. Nazwa DOMEK LOTNIKA dla niezorientowanych kojarzy się z hotelem dla lotników, natomiast to tylko bar. Chcieliśmy zmienić nazwę na AVION, ale chyba za bardzo kojarzy się z AVONEM, a może po prostu LOTNIK?
Wiem, że nazwa jest ważna. A co Pan o tym sądzi?
Szanowny Panie,
Wybór nazwy każdego przedsięwzięcia jest ważny. Na jego realizacje składa się kilka etapów.
Pierwszy to praca kreatywna. Dobrze jest wymyślić sporo, różnych nazw. Można z osobami zaangażowanymi w przedsięwzięcie zorganizować tzw. burzę mózgów.
Etap drugi to ocena powstałych nazw. Spośród wszystkich należy wyodrębnić i pozostawić do dalszej oceny te, które pasują do naszego pomysłu. To, że nazwa „pasuje” oznacza że jej charakter, nastrój, jaki wprowadza oraz symbolika są zgodne (lub przynajmniej nie są niezgodne) z założeniami naszego projektu. Podał Pan trzy nazwy „Domek Lotnika”, „Lotnik” i „Avion”. Każda z nich kojarzy się z grupą, która chce Pan zrzeszać w ramach swojego pubu. „Domek Lotnika” jest nazwą najbardziej „pieszczotliwą” ze względu na zdrobnienie. „Avion” jest nazwą najbardziej intrygującą, ale wskazuje Pan na skojarzenie z Avonem. Tutaj dobrze byłoby odpowiedzieć sobie na pytanie dla kogo jest Pana pub. Kto jest jego potencjalnym gościem i jak Pan sobie wyobraża gościa idealnego: kim by był, jakie byłyby jego zainteresowania, jaki charakter, czy to kobieta czy mężczyzna? Odpowiedź na pytania dotyczące tzw. grupy docelowej naszego przedsięwzięcia pozwoli Panu ocenić, czy groźba skojarzenia nazwy klubu z firmą kosmetyczna jest rzeczywiście duża czy też można ją zaakceptować. Nie każdy wie, co to Avon i nie każdy wie co to Avion. Skojarzenia jakie ma Pan nie koniecznie musi być właściwe dla wszystkich ludzi.
Trzeci etap to ocena numerologicznej wibracji nazwy. Dopiero na tym etapie mamy do czynienia z feng shui i dziedzinami pokrewnymi. Każda nazwa ma określoną wibrację, która jest korzystna bądź nie dla danego rodzaju działalności. Dla pubu dobrymi wibracjami są: 3 (rozrywka), 6 (rodzinność), 7 (wyróżnianie się), 8 (dobra materialne). Wibracja „Domku Lotnika” to 4 – nie jest zbyt korzystna. Wibracja „Lotnika” to 9 – także nie jest zbyt korzystna. Wibracja „Anionu” to 7 – to jest najkorzystniejsza wibracja wśród nazw, które Pan przytoczył. Ale może znajdą się w Pana głowie jeszcze inne?
Pozdrawiam,
Marcin Salski